“Enchufes”, pilotes i piscines

L’afer de “l’enchufisme” continua capitalitzant bona part de l’atenció informativa del Món de Reus. Ahir es filtraven els noms d’altres regidors de l’antic equip de govern que presumptament haurien procurat per la contractació del seus fills sota el paraigua de l’administració local.  Sobre el tema suggereixo la lectura de l’article de la Natàlia Borbonès al Punt-Avui- d’ahir (ens entenem, oi?) on fa un precís diagnòstic de la situació que ens ocupa sota la seva aguda mirada periodística. http://ow.ly/6ohPX

Un servidor ja en va parlar ahir d’aquesta afer. I vaig comptar, al twitter i al facebook, amb algunes crítiques pel plantejament del meu escrit. La majoria discrepants. Res a dir. Estaven argumentades i raonades de manera reflexiva i respectuosa. Les accepto amb total esportivitat ja que és aquest debat el que ens acaba enriquint a tots. En canvi de crítiques també en vaig tenir de més ferotges. Especialment per part d’un individu que va piular, de manera pública, algunes consideracions que en bé de gust reproduir: “Ets un pilota i el poble en va ple. Només faltaves tu defensant la CORRUPCIÓ. Ja sabem que els hi en deus moltes al PP i a CiU, però no fotis comèdia al teu blog ensabonant a la gent. L’enxufe a la Cambra, bé?” D’això últim, de “l’enxufe” aquest, no en sé res. Del manteniment del sistema elèctric de la corporació se’n cuida l’Eugeni Abelló i si l’individu en qüestió en vol saber alguna cosa que el truqui i li aclarirà. I del que dec al PP i CiU comentar-li que no em consta. Si alguna vegada he anat a prendre cafè amb algun popular o convergent, com sovint faig amb la resta de gent dels altres partits, acostumo a convidar jo.

Bromes a banda queda clar que no ofèn qui vol i particularment, després de tants anys en la professió, ja tinc les espatlles molt amples i no m’afecten gens ni mica aquestes opinions. Més aviat em produeixen una profunda tristesa a l’observar l’actitud que tenen alguns dels meus convilatans. M’agradaria alertar, precisament, a la població sobre la manera de fer d’aquesta espècie per advertir dels efectes nocius que pot generar la seva influència en un entorn sensible com el nostre. La seva actuació posa al descobert aquest subgènere de ciutadans que només viuen per criticar, per trobar-ho tot cagat i pixat. Es creuen en possessió de la veritat absoluta. Es deuen veure a sí mateixos com profetes messianics capaços d’ensenyar-nos, a la resta de mortals, quin és el camí correcte. Vaja, uns il·luminats. No val la pena perdre-hi més temps amb aquesta mena de personatges que, a més, s’amaguen gairebé sempre darrera de l’anonimat. La covardia també forma part del seu ADN.

Queda clar que el que volia de mi aquest subjecte era una crítica ferotge contra el Sebastià Domènech, que l’esbudellés, que en procurés el seu escarni públic. No és el meu estil. La destral no l’he fet servir mai en la meva feina. I menys parlant de polítics de poble, com els nostres. Amb famílies que en pateixen les conseqüències. No s’hi val acarnissar-se com fan alguns, de manera despiatada. No els mou la raó sinó l’odi. I aquest no és el camí.

Amb tot això que quedi clar que no estic construint una cuirassa per defensar al Sebastià Domènech. No li cal, ja és prou grandet. En aquest tema s’ha equivocat, és evident. Això ha estat un nyap, una pífia. I en la seva gestió, com tothom, fins ara ha fet coses bones i dolentes. O, millor dit, coses que ens poden semblar bones i dolentes. Cadascú tindrà la seva opinió formada en base a la seva manera de pensar. Per exemple, des del meu punt de vista ha estat excel·lent la seva decisió de tornar a aplicar, per tot el curs escolar, el programa CAP NEN SENSE SABER NEDAR. A la nostra escola la natació és curricular i quan l’any passat, al bo de l’estiu, l’ajuntament ens va retallar els primers mesos del programa ens vam quedar amb un pam de nas i l’AMPA es va haver d’estrènyer encara més el cinturó per poder donar resposta a les necessitats de l’alumnat.  La sorpresa, però, ha estat descobrir el material que s’ha editat per promocionar la iniciativa a les escoles. El cartell, amb el logo de l’ajuntament de Reus, és bilingüe. M’he quedat parat. I més amb la que està caient amb la immersió lingüística. Calia fer-ho així? I què en deuen pensar de tot plegat des de la regidoria de política lingüística?.  M’ha cridat l’atenció la frase que encapçala el paràgraf en castellà “VAMOS A LA PISCINA”. Per sort no han traduït el nom del programa. S´ho imaginen? “NINGÚN NIÑO SIN SABER NADAR”. Però callo, que si continuo encara m’esquitxaré. I això per un pilota com jo no està bé.

Anuncis

Quant a Josep Baiges

Periodista
Aquesta entrada ha esta publicada en El Món de Reus. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a “Enchufes”, pilotes i piscines

  1. La Natàlia i tu sou dels pocs que dignifiqueu la professió del periodisme, la resta son corresponsals i conductors d’interessos partidistes. Crec que els arbres no deixen veure el bosc i això es molt dolent per tirar endavant el món de Reus. Primer la queixa, desprès l’esquitxada, que vindrà desprès una taula rodona de comentaristes ?. I mentre tant la ciutat parada, ja es comencen a veure aquells herbots que sortien als pobles deserts de les pel.lícules de l’oest.

  2. Pilar Cercós Sender ha dit:

    Cada dia que passa, m’agradan més les teves reflexions en el teu blog.Sabent que tens l’esquena ample, crec que la dita catalana que diu ” de porc i de senyor ets de mena” es la més adient per manifestar que un cop més, ets un SENYOR.
    Avui, has don’at, desde el meu punt de vista una bona lliço.
    Només cal dir, Gràcies pel teu blog (no sigui que em diguin “pilota”, tot i que jo també ja tinc l’esquena ample)

  3. Bon article Pep, i si algú creu que ho dic per fer la pilota com be diu na Pilar anteriorment que vingui i personalment li explicaré

Deixa un comentari

