La regidora que vola i el regidor que neteja

Hi ha dies que em donen els articles fets. Divendres al migdia estava escoltant la redifusió de la intensa tertúlia de Punt 6 Ràdio del locutor-cuiner Jordi Escoda amb els quatre magnífics (Carrión, Ramos-Salvat, Gibert i Canovaca) i vaig comprovar atemorit que no parlaven de res vinculat a la ciutat. Res de res o, millor dit, res de Reus. I va ser aleshores quan se’n va disparar l’alarma del correu electrònic amb l’arribada d’un nota de premsa de l’Ajuntament. En el redactat se m’informava, textualment, que “Coincidint amb la celebració del Rally Catalunya a les comarques Tarragona, la regidora de Promoció Econòmica de Reus, Alicia Alegret, volarà”. Es podem imaginar la meva sorpresa al llegir aquest últim verb. Acostumat a un Ajuntament ple de superherois ja només em faltava que la regidora més popular s’enlairés pel cel intentant resoldre els problemes dels seus conciutadans. S’ho imaginen? Per llogar-hi cadires. Però superat l’impacte inicial, vaig continuar la lectura de la nota per treure’n l’entrellat de tot plegat. Efectivament Alegret acabaria volant però no pas amb la capa de “Super Woman” sinó en un dels dos helicòpters que el Concessionari Oficial SAMSA-Citroen enlairava dissabte per veure el Rally Catalunya Costa-Daurada. Vaig respirar alleugerit. Només ens hagués faltat això. I és que amb un Mr.Increïble al consistori ja en tenim prou. Em refereixo, naturalment, al bon jan de l’Hipòlit Monseny del que em ve de gust explicar la seva últim heroïcitat. La nit de dijous a divendres em vaig aixecar de matinada per anar a fer footing o, millor dit, running com en diuen ara els més “in”. I vaig decidir córrer pel centre de la ciutat, cosa sempre agraïda ja que et permet una visió de la teva realitat més immediata allunyada de la mundanal excitació del dia a dia. I quina va ser la meva sorpresa a l’arribar a la Plaça Prim i trobar-me un camió grua al costat de l’estàtua eqüestre del General. L’operari situat al capdamunt del braç articulat feia anar, amb destresa, una mànega d’aigua a pressió netejant el cul del cavall. Bé, el cul i tota la resta. Segons vaig saber més tard, Monseny havia ordenat l’actuació aprofitant les obres de conservació realitzades al peu del monument. Però a més es veu que el regidor hauria valorat l’impacte de la inauguració de la nova seu d’Òmnium que hauria portat al “tot Reus” a l’immoble de la plaça Prim. Al regidor de via pública li feia por que tan distingida concurrència pogués veure, des de les alçades, l’estàtua amb els projectils dels coloms que sovint utilitzen l’esfinx del General per fer punteria. I per tant, com aquell qui fa dissabte, va decidir donar ordre de netejar amb profunditat el monument. Vaig aprofitar per fer alguns estiraments a la plaça comprovant la diligència d’aquells operaris. La mateixa que va demostrar el serreller encarregat d’adreçar l’espasa del Condesito en una altra dels episodis de micropolítica més celebrats d’aquests últims mesos. Una espasa, per cert, que encara deu continuar al taller ja que pujant cap a casa a pas lleuger vaig comprovar que “Il Contino” continua desarmat. Tan costa adreçar-la? O potser se’ls hi ha trencat? Quin fart de patir.

Quant a Josep Baiges

Periodista
Aquesta entrada ha esta publicada en El Món de Reus. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

