Els intocables de Carles Pellicer

Aquest matí a primera hora he demanat hora al psicoanalista. Em resistia a fer-ho perquè pensava que el malson de l’alcalde Pellicer baixant pel tobogan TOBI amb una pendent sense fi era una cosa passatgera, puntual. Però aquesta nit ha estat terrible. He tingut palpitacions, una suor freda. M’he aixecat alteradíssim. I tot per la visió de la meva primera autoritat municipal intentant travessar una passarel·la enmig del no res i amb un precipici sota els peus d’aquells que no s’acaben mai. Ja m’ho diu la meva dona que no he de mirar segons quines imatges que m’acaben impactant i després no em deixen dormir bé. Però va ser gairebé sense voler. Vaig obrir una nota de premsa de l’Ajuntament com tantes arriben al meu correu electrònic explicant que fa i desfà el meu consistori. I va ser aleshores quan em vaig trobar amb la informació relativa a la inauguració de l’espai d’activitat física per a la salut a la plaça Juli Garola que es va fer ahir al matí. Un espai amb un circuit integrat d’aparells d’exercici físic per a persones amb motricitat reduïda, amb especial atenció a les persones grans i amb alguna discapacitat. Però el que realment em va impactar va ser la fotografia de l’acte, una imatge d’aquelles que provoca vertigen, amb l’alcalde travessant la passarel·la en qüestió. Una passarel·la que, novament, pot convertir-se en la millor metàfora de la situació que viu l’actual equip de govern, procurant passar d’un costat a l’altre de la gestió municipal sense caure al precipici de la manca de recursos i la migradesa d’ingressos.  

En tot cas, mentre esperava la confirmació de l’hora per visitar al psicoanalista, el millor antídot per superar de manera transitòria aquest col·lapse mental i físic el vaig trobar en un parell de notes de premsa que van arribar a la meva bústia. El primer apunt informatiu em descobria al meu alcalde rebent al president de l’Agrupació dels Taxistes, el simpatiquíssim Joaquim Olivé. Sempre es bo tenir a la vora a la gent dels taxis i més en moments com els actuals. Sense por a equivocar-me és evident que es tracta de l’única entitat d’aquesta ciutat on els seus membres, per molt malament que vagin les coses, sempre van sobre rodes. I la segona foto ja va ser determinant, amb efectes més balsàmics que un valium per temperar el meu estat nerviós. La imatge capta un dels instants de la visita que l’alcalde va realitzar a la Urbanització Blancafort i on també es pot veure el bon amic d’aquest blog i president de l’entitat veïnal de la zona, el Bartolomé Pluma. El que és realment tranquil·litzant d’aquesta imatge és veure com la primera autoritat municipal no està sol, l’acompanyen un estol de regidors de primera divisió, com són l’Àngela Tello, el Miquel Domingo i l’Hipòlit Monseny que –segons informa la mateixa nota de premsa- tornarà fer de Mr.Increïble instal·lant un mòdul prefabricat que servirà de seu de l’associació de veïns. D’això se’n diu efectivitat. Per cert, impagable el moviment de cames de l’Hipòlit que sembla que estigui ballant la sardana. Però el que realment em motiva d’aquesta imatge –insisteixo- és la sensació de treball en equip, de sinèrgies de grup, de fortalesa del conjunt amb el gran Gregorio Simón en segon terme fent de fidel escuder. No em negaran que si li haguéssim de posar un nom a la instantània s’hi escauria “Els Intocables de Carles Pellicer”. I realment després d’això es demostra, una vegada més, que tenim un Món de Reus que és de pel·lícula.

Anuncis

Quant a Josep Baiges

Periodista
Aquesta entrada ha esta publicada en El Món de Reus. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Els intocables de Carles Pellicer

  1. Bartolomé ha dit:

    Josep, gracias por comentar nuestro problema. A mí también me sorprendió el despliegue de regidor@s, asesor@s que acompañó al Sr. Pellicer. Los vecinos eramos 4. Los visitantes 8 si incluir la periodista-fotógrafa. Saludos.

Deixa un comentari

