Tintín Cervera al país dels panallets

He estat temptat d’afusellar directament la crònica de l’Antonio Zaragoza per il•lustrar aquests apunts de la diada de Tots Sants. El popular ANZAME penjava ahir al Facebook les seves impressions després de coincidir al cementiri amb les principals autoritats del Món de Reus. No em refereixo al “Peret de la Dalla”, renom ciutadà de la imatge del Déu Cronos que dóna la benvinguda als visitants i que forma part de les obsessions –en el bon sentit- del Zaragoza. Sinó a les autoritats de debò, a les municipals. Impagable la seva referència al regidor Monseny. “Amb l’Hipòlit hem comentat la seva tasca. A part de l’espasa del Condesito, tot lo demès va bé”. M’agradaria saber això de l’espasa del Condesito que em té absolutament intrigat. També va fer una referència a les dones que manen de veritat en aquesta ciutat. “Amb l’entranyable Alícia Alegret i la “lluitadora” Teresa Gomis, hem comentat lo de les bicis, gent accidentada pels carrers i l’hospital.” El Zaragoza, per tant, continua amb la seva croada contra els ciclistes insensats. El que no sabem és si va comentar res a la regidora Gomis sobre l’absència del quartet de corda que, d’uns anys ençà, il·lustrava musicalment l’accés dels ciutadans al cementiri. He de reconèixer que ahir els vaig trobar a faltar ja que em semblaven un detall elegantíssim, de molta sensibilitat, que donaven un toc molt agraït a una jornada com la d’ahir. Algú em va dir que no se’ls va contractar per estalviar. Si és així, res a dir. El primer és el primer.

Però després de visitar el cementiri tocava anar a rifar. I tot baixant cap a l’Orfeó, escoltant de fons el “Va Bola” que s’escampava pel carrer de Sant Llorenç, em vaig trobar al Jordi Cervera. En veure’l em va venir al cap el missatge que em va enviar al mòbil un dels seus més estrets col•laboradors després del ple de divendres on es van aprovar les ordenances. Deia així “El florero (en referència a un dels adjectius que li vaig dedicar després del debat de portaveus a Canal Reus) s’ha convertit en flor. Ha estat el Tintín del Ple”. Aquell missatge em va fer pensar. Dijous al fila0 el cupaire David Vidal reclamava novament que els plens es poguessin retransmetre. Més enllà de la ràdio o la televisió avui dia hi ha mitjans tècnics que permetrien fer-ne una difusió sense gaire cost addicional i sense entorpir la programació de cap mitjà convencional. Podria ser el cas, per exemple, de l’streamig via internet. Com a mínim això ens permetria, als que ens resulta impossible assistir físicament als plens, comprovar el desenvolupament del debat i el contingut de les intervencions. I d’aquesta manera seria molt més fàcil parlar-ne amb coneixement de causa.

Per cert, si Cervera es desenvolupa tan bé al Ple com fent d’endeví a la rifa de la confitura estem davant d’un líder polític d’alçada. Em va suggerir que apostés al número 6. “Jo ho he fet i he guanyat. Els altres (referint-se a alguns rivals polítics que també van treure el cap a l’Orfeó) no han tret res!”. Li vaig fer cas i la primera aposta va ser al 6. I vaig treure. Què me’n diuen? Per això la meva pel•lícula preferida d’aquest llarg pont de Tots Sants ha estat “Tintín Cervera al país dels panellets”. Aquesta vegada, com a mínim, m’ha endolcit l’existència.

Anuncis

Quant a Josep Baiges

Periodista
Aquesta entrada ha esta publicada en El Món de Reus. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

