El Mercat, un antídot pels dies “tristets”

Enrique Canovaca (reusdigital.cat)

Enrique Canovaca (reusdigital.cat)

Ahir una amable lectora em comentava que havia quedat una mica saturada del serial de les eleccions del Reus Deportiu al Món de Reus. I em retreia -no sense raó- que havia passat olímpicament del CN Reus Ploms, especialment després de l’assemblea de divendres passat. Una assemblea que va coincidir amb les eleccions de l’etern rival. Ja és casualitat. Per això avui ja no parlaré del Reus. Això sí, per tancar aquest intens període i acabar de fer balanç, recomano la lectura de l’articlet de l’Enric Tricaz publicat al reusdirecte.cat i que titula genèricament “Eleccions”. De fet he de reconèixer que em vaig endur un bon ensurt ja que, acostumat a fer una lectura ràpida dels articles, en un primer moment vaig llegir “Ereccions” i coneixent al Tricaz em vaig témer el pitjor. Però no, d’ereccions a l’article no n’hi ha ni una, malgrat que més d’un considera al “libre pensador más preclaro de la segunda mitad del siglo XX” (com el va definir en una ocasió un reconegut articulista de La Vanguardia) especialista en fer trempar, i no pas en el sentit literal de l’expressió.

Aparcat el Reus, avui em ve de gust anar-me’n al mercat. Especialment després de veure la presentació de la campanya de Nadal que van fer ahir els paradistes i els marxants. Com es pot veure a la instantània, “robada” del reusdigital.cat, la imatge gràfica ens descobreix alguns dels personatges més característics del Món dels Mercats de Reus. Veiem, per exemple, a tota una institució, la popularíssima senyora Ricart, que s’ha passat tota la vida darrera del taulell de la seva parada al mercat central. Però he de reconèixer que de l’estol de figurants qui m’ha cridat especialment l’atenció és la xicota que ven verdures. La veritat, sembla una artista de cine. Fa un goig que encanta. I proposo als responsables de màrqueting dels mercats que es plantegin seriosament la possibilitat de convertir-la en la musa de les seves creacions publicitàries.

De la presentació de la campanya un servidor en va tenir notícia gràcies a la informació difosa a Canal Reus Televisió. I em va satisfer poder veure i escoltar a la presidenta dels paradistes del Mercat Central, la Rosa Costa. Una dona que és més salada que la “pesca” que despatxa al seu establiment. Amb el seu llenguatge plener i col·loquial, la Rosa va comentar que afronten amb optimisme aquesta crisi que ho envaeix absolutament tot, malgrat que de vegades les vendes no acompanyen. Ho va dir d’una manera molt gràfica, gairebé poètica afirmant que “Hi ha dies tristets”. Curiosa paradoxa. Molts ens curem els episodis depressius visitant els Mercats on els seus venedors sempre et regalen el millor dels somriures, desbordant simpatia i atencions per molt “tristets” que siguin els dies. Que per molts anys puguin continuar fen tan bona feina.

Anuncis

Quant a Josep Baiges

Periodista
Aquesta entrada ha esta publicada en El Món de Reus. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a El Mercat, un antídot pels dies “tristets”

  1. reusenc ha dit:

    Per mi és tristet visitar el mercat. Ja no puc comprar-hi. Doneu-li les gràcies al Mas i les seves retallades.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s