Justos per pecadors

L’acudit del Faro d’aquest dimecres al Diari de Tarragona

L’acudit del Faro d’aquest dimecres al Diari de Tarragona

Ahir vaig tenir un bon ensurt a l’obrir el Diari de Tarragona. Em va fer un bot el cor. Va ser a l’aturar-me a les pàgines de Reus i veure, de passada, l’article d’opinió del Josep Cruset titulat “El síndrome Bárcenas”. Al llegir el nom del polèmic ex-tresorer del PP em vaig témer el pitjor, que el susdit personatge estigués vinculat amb l’afer Innova. S’ho imaginen? Només ens hagués faltat això.

Superat l’ensurt inicial, vaig tancar el diari buscant d’altres lectures menys transcendents, que em permetessin escampar la boira mental. I va ser així quan vaig ensopegar amb l’acudit del meu admiradíssim Andreu Faro que l’amable lector/a pot veure en aquest article. El ninotaire vila-secà, tan ocurrent i punyent com sempre, convidava a la reflexió sobre les presumptes corrupteles que han esquitxat el bon nom de l’Ajuntament de Reus. La pregunta que llença al lector és demolidora, interrogant-se sobre si existeix algun polític íntegre al nostre consistori. I per tot plegat s’ajuda de la dissortadament cèlebre imatge de la mòmia del General Prim que aixeca el dit donant a entendre que cal retrocedir molt, massa en el temps per trobar a un representant del poble immaculat.

La reflexió del Faro (més enllà de la caricatura de la realitat pròpia de qualsevol acudit) posa al descobert el gran perjudici que provoquen notícies com la de l’afer Innova. Perquè aquesta mena d’impactes afavoreixen la generalització d’una imatge nociva i corrosiva de la nostra classe política. Sense excepcions ni matisos. I aquí rau el problema. Perquè la gran majoria dels nostres polítics (d’ara i d’abans) són gent honesta, íntegra, de fiar. La llàstima és que la mala pràctica d’alguns ha acabat provocant que paguin justos per pecadors.

Quant a Josep Baiges

Periodista
Aquesta entrada ha esta publicada en El Món de Reus. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

