L’Any Plim i les bananes

La guerra entre el Plim i la "Fantasía de frutas" (Laia Solanellas/ReusDiari.cat)

La guerra entre el Plim i la “Fantasía de frutas” (Laia Solanellas/ReusDiari.cat)

Mai abans un any havia durant tant al Món de Reus. Em refereixo a l’Any Prim que ahir va tancar-se, simbòlicament, amb la cloenda de la magnífica exposició que el Museu ha programat per arrodonir el programa d’actes. Han estat dotze mesos d’intensa activitat, als que caldria afegir el “repicó” de la cèlebre autòpsia de la mòmia. I atenció, perquè la propina pot venir aquest proper diumenge amb el lliurament d’un dels Gaudí ja que el telefilm “Prim, el asesinato en la calle del Turco” està nominat a la categoria de la millor pel·lícula per a televisió.

Curiosament la cloenda de l’efemèride ha coincidit, en el temps, amb la recuperació de la festa major de Sant Sebastià. Una simpatiquíssima iniciativa de la gent de Carrutxa i l’Aula de Sons que, de ben segur, acabarà arrelant en el calendari festiu local i que servirà per apaivagar els efectes del fred hivern a la nostra ciutat.

Però més que parlar de l’Any Prim o del martiri de Sant Sebastià, el que voldria avui és referir-me a l’Any Plim. Aquests dies he pogut comprovar, amb una enorme tristor, que ja han passat dotze mesos des de la traumàtica desaparició de la històrica marca de la beguda per antonomàsia d’aquesta ciutat. Va ser el gener de 2014 quan van transcendir públicament les batusses empresarials entre l’empresa productora, la sabadellenca SANMY, amb el propietari de la marca, el senyor Matias Olesti. En el rerafons de la polèmica, uns royalties no satisfets.

Aquells dies de gener als RTV ens va bullir la sang davant de l’impacte d’una notícia que ens deixava orfes d’un dels emblemes del nostre nomenclàtor comercial. Un fet que va provocar, fins i tot, el pronunciament del nostre excel·lentíssim Ajuntament, amb el regidor Marc Arza oferint-se de mitjancer per cercar l’armistici entre les parts implicades.

Però un any després del Plim no se’n sap res. O gairebé res. Només el Joan Masdeu continua, cada dijous, regalant-nos al twitter una fotografia del seu Plim viatger. I sovint em pregunto que deu fer el Jordi Pouget del carregament de Plims autèntics que va comprar a última hora per guardar el secret de la fórmula. Volen dir que no han caducat i tot?  Però res més. Ni l’Ariel Santamaría, acèrrim defensor del beuratge, ha programat el seu anunciat concert per demanar la recuperació de la marca.

Dissabte vaig voler fer un peregrinatge per colmados i ultramarinos de la ciutat cercant alguna ampolla perduda. Però el Plim dorm en l’oblit i el seu lloc a les prestatgeries l’ocupa aquest succedani amb denominació poc agraciada, la Fantasía de Frutas. Per sort les amables dependentes del supermercat del Raval encara em van entendre qual els hi vaig demanar un Plim, curt i ras. Però se’m va caure la llagrimeta pensant que els meu néts, d’aquí uns anys, quan demanin la beguda amb el seu nom original, de ben segur la gent ja no sabrà de què coi estan parlant.

I així doncs, què hem de fer? Plegar-nos de braços i donar el Plim per mort i enterrat? Jo no em resigno a perdre’l per sempre. I per això demano, ara que s’apropa la campanya electoral, que els partits que es presentin a les properes municipals incloguin en els seus programes la recuperació del Plim. Seria un dolç detall per part seva. I segur, segur que el Cervera i els seus adlàters d’Ara Reus s’apunten a la iniciativa.

Per acabar, una última curiositat: alguns d’aquests fets luctuosos viscuts ara fa any ja s’expliquen a la viquipèdia  on, per cert, hi diu que la beguda té gust a banana. Al llegir-ho m’ha vingut al cap aquella bonica cançoneta que diu “El único fruto del amor es la banana de mi amor”. No en negaran que aquesta referència al plàtan dóna per molt al Món de Reus. Però val més deixar-ho aquí que encara prendrem mal.

Anuncis

Quant a Josep Baiges

Periodista
Aquesta entrada ha esta publicada en El Món de Reus. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s