El Món de Reus més comercial

Captura de pantalla completa 29042016 220250

Fa uns dies vaig coincidir amb la Coia Domènech, la diligent propietària del Flamingos, la botiga de roba de segona mà que hi ha al capdavall del carrer de l’Hospital, molt a prop de la plaça de la Sang. La Coia em va explicar que havia volgut sumar-se a la Festa de la Primavera del Tomb atenent, també, l’ambientació vintage que la caracteritza i que té molt a veure amb la realitat del seu establiment. Fruit d’aquesta voluntat ha cedit el vestuari d’alguns dels figurants que es mouran pel centre de Reus durant el cap de setmana i ha tingut interès, també, d’identificar un Seat 600 de tota la vida amb la imatge del seu establiment per fer més ambient. M’ha recordat l’històric cotxe d’empresa de Las Amèricas de Creus, Reig i Amorós, la botiga del tèxtil del carrer Llovera que fa anys va tancar portes. Teníen un 600 que estava tot il·lustrat amb el logo de la botiga. Era formidable. L’amable lector pot veure ambdós vehicles al final de l’article.

Però tornem al que ens ocupa. Com tants d’altres botiguers, la Coia ha pres la iniciativa per participar de manera activa a la Festa de la Primavera conscient de la importància de col·laborar en campanyes que volen servir per mantenir la capacitat d’atracció comercial del centre de la ciutat. I també perquè ha visualitzat la necessitat de moure’s, de bellugar-se. Quedar-se darrere del taulell, limitant-se a l’activitat estricta del seu establiment,  no sembla la millor opció si es vol fer front a d’altres models comercials que tenen la capacitat de fer-se veure contínuament. Per això és tan important la unitat d’acció.

Veient el sarau de la Festa de la Primavera m’han vingut al cap les cèlebres campanyes de promoció dels Divendring i Dissabting que durant molts anys es van fer a la ciutat gràcies a l’enginy de la gent del Patronat de Turisme i que a la ràdio –a Ràdio Reus, naturalment- difoníem de manera entusiasta. Més enllà de la peculiar sonoritat de la denominació, les campanyes van fer fortuna perquè a Reus, en cap de setmana, sempre en passava alguna. El cèlebre “Art de comprar passejant” –un eslògan que va fer fortuna a l’època- es convertia d’aquesta manera en una experiència única, diferent, excepcional.

Recuperar aquell esperit tampoc ha de costat tant. I més ara que les associacions comercials remen en la mateixa direcció. Reus és un escenari privilegiat on succeeixen coses contínuament. I això és el que singularitza, encara més, la nostra realitat comercial que no hem de perdre mai. Perquè altrament el Món de Reus ja no seria el mateix.

600 FLAMINGOS

?????????????

Quant a Josep Baiges

Periodista
Aquesta entrada ha esta publicada en El Món de Reus. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s