Dies de vi i roses

IMG-20160602-WA0011

(Foto: Jordi Aguadé Torres)

Ahir al vespre, mentre enllestia els últims detalls de la Reus Viu el Vi amb els meus magnífics companys de la Cambra de Comerç, em van arribar alguns whatsaps certament agraïts. Diversos companys periodistes m’enviaven imatges de la celebració roig-i-negra pels carrers de la ciutat. Un esclat d’entusiasme que de manera incomprensible s’ha retardat en excés. Però bé està el que acaba bé. I no cal donar-hi més tombs. Només desitjar que a partir d’ara tots remem en la mateixa direcció d’un equip de futbol que ja és molt més que un club. L’ascens l’ha situat com un ambaixador privilegiat del Món de Reus.

Enmig d’aquests missatges de gran eufòria, me’n va arribar un altre d’una molt bona amiga, la Txell Escoda. Estava visitant l’excel·lent exposició que el fotògraf Jordi Aguadé Torres presenta a la Sala Santa Llúcia titulada “Cut-outs. Mercat al Mercadal”. Es tracta d’una selecció d’imatges de la recreació de l’antic mercat d’abans a la plaça major del Món de Reus que organitzen cada any per festa major els paradistes del Mercat Central i la lliga de reusencs extraordinaris del Bravium Teatre.

La Txell m’enviava una foto on hi surt un servidor vestit de porter antic, recordant a Pellicer I (res a veure amb l’alcalde actual) que defensava la porteria del Reus Deportiu que va guanyar el campionat de Catalunya a principis dels anys vint del segle passat. La foto és del 2006, el primer dels molts anys que em vaig calçar les botes per fer aquest personatge. I vaig prendre la iniciativa, amb la complicitat del gran Jaume Amenós, per manifestar públicament la meva fe roig-i-negre en un moment d’una certa agror esportiva: pocs dies abans el Reus Deportiu havia baixat a tercera divisió.

En el futbol, com en la vida, tot és cíclic. Fa deu anys érem a l’infern. I avui hem tocat el cel. De fet diria que ahir el Llastarri, Folch i companyia levitaven amb la celebració. Aprofitem aquest moment de màxima il·lusió. Són dies de VI i ROSES al Món de Reus. I mai tan ben dit en una ciutat com la nostra.

Quant a Josep Baiges

Periodista
Aquesta entrada ha esta publicada en El Món de Reus. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

