Reus Deportiu & Plim for ever

El màxim accionista del CF Reus Deportiu, Joan Oliver

El màxim accionista del CF Reus Deportiu, Joan Oliver

Dit i fet. El CF Reus Deportiu va tancar ahir el debat extraesportiu al voltant de la polèmica del nom i l’escut del club que ha sacsejat el Món de Reus durant aquests últims dies. L’Arnau Borràs dels EsportsdelCamp.cat -l’altra Bèstia del periodisme local-  recollia les declaracions del màxim accionista, Joan Oliver, afirmant que “tothom sap que ens diem CF Reus Deportiu. És el nostre nom oficial i ho seguirà sent». Segons el màxim accionista de la Societat Anònima Esportiva roig-i-negra, “és absurd deixar-se enganxar per aquesta polèmica”, ja que es tracta d’una acció “que no s’ha contemplat”, més enllà del canvi de nom a les xarxes socials i a l’escut.

En aquestes declaracions a EsportsdelCamp.cat, Oliver apunta que aquesta manera de fer respon “a una decisió molt més innocent. El canvi d’escut es deu a la voluntat de potenciar una marca. Si tu et mires un escut que posa CFRD no entens absolutament res. Si hi posa CF Reus, saps immediatament de què estem parlant: de Reus”. Això va lligat, segons el propietari de la SAE, “al creixement del club. Abans era una identificació que es produïa en un cercle molt petit. Ara has de ser capaç que t’identifiqui un cercle de gent molt més gran i, per tant, utilitzes i potencies el nom de la ciutat.”

I Borràs també recull les reflexions d’Oliver al voltant de l’escut. En aquest cas el propietari del club ha volgut deixar clar que el canvi no és per diferenciar-se de Reus Deportiu, l’entitat de la ciutat amb qui el CF Reus comparteix colors, una part del nom i l’escut. «Jo entenc que potser algunes persones no ho veuen així, però nosaltres, amb qui competim, és amb els 42 clubs de futbol de la lliga professional, no amb altres clubs d’altres esports de la ciutat». Per això, segons Oliver, el nou escut “manté el disseny i només posem la paraula Reus i una pilota perquè quedi clar que juguem a futbol». Bé, això potser és una obvietat que no calia remarcar perquè en 107 anys d’història els roig-i-negres no han deixat mai de jugar a futbol. I dubto que algú es pensi, veient l’escut antic, que el club és dedica a jugar a la botifarra malgrat les històriques partides que s’han disputat al bar de l’entitat.

De les tranquil·litzadores declaracions d’Oliver als Esportdelcamp.cat hi ha una frase que m’ha fet molta gràcia. Sobre la polèmica i el fet de reforçar el nom de Reus a l’escut (per cert, podrien haver posat CF Reus D. i també l’haurien potenciat) Oliver apunta: Jo em pensava que això faria feliç a tothom perquè demostra el compromís amb Reus. Però es veu que quan tu aixeques la bandera de Reus és com si a algú li trepitgessis un ull de poll».

Més enllà dels  ulls de poll que està trepitjant el Reus amb la seva impecable marxa esportiva –i en això Oliver té tota la raó- diria que la polèmica que ens ocupa no té res a veure amb el fet de potenciar el nom de Reus amb el que tots hi estem d’acord. Té a veure amb l’esperit de la gent de la ciutat de respectar els seus símbols. Només cal que es miri el cèlebre llistat de votacions de l’elecció de les 7 meravelles del patrimoni cultural de Reus vinculades a la Capital de la cultura per adonar-se’n que aquest racó de Món és diferent. La comparació pot semblar superficial, però és més profunda del que sembla: si anys després de la seva desaparició la gent encara evoca la marca Plim com un referent, què no farien per mantenir el nom de Reus Deportiu en l’imaginari ciutadà? Doncs ja som al cap del carrer.

Quant a Josep Baiges

Periodista
Aquesta entrada ha esta publicada en El Món de Reus. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s